Huur betalen

In de huurovereenkomst zijn we overeengekomen dat u de huur voor de woning vooraf aan ons betaalt. Dat betekent dat het geld uiterlijk de eerste dag van de maand op onze rekening staat. De meest makkelijke manier van betalen is via automatische incasso.

Veel gevraagd over Huur betalen

Hoe kan ik mijn huur betalen?

U kunt de huur op verschillende manieren betalen:

  • Via automatische incasso. Dit is erg makkelijk. U regelt dit eenmalig en wij zorgen voortaan voor een juiste, tijdige afschrijving.
  • U maakt zelf de huur per bank aan ons over.
  • Door te pinnen bij onze balie. 
  • Contant afrekenen is alleen in uitzonderlijke gevallen mogelijk.

Bij wie kan ik terecht met vragen over mijn huurbetaling?

U kunt contact opnemen met onze huuradministratie. Dit kunt u doen per e-mail (huuradministratie@Thius.nl) of telefonisch (0344-61 41 06).

Heeft een energielabel invloed op de huurprijs?

Een energielabel laat met klassen (A++ tot en met G) zien hoe energiezuinig een woning is. Een woning met een A++ label is het meest energiezuinig. Dit houdt in dat de woning goed is geïsoleerd en weinig CO2 uitstoot. Een woning met een G label is het minst energiezuinig.

Ik heb hulp nodig bij het op orde brengen van mijn financiën. Kan Thius mij adviseren?

Op internet kunt u veel tips vinden. U kunt bijvoorbeeld kijken op de website van het NIBUD of op de website van uw gemeente. Daarnaast kunnen onze woonconsulenten Sociaal Beheer u doorverwijzen naar een instantie die u hierbij kan helpen. Deze organisaties zijn actief in uw gemeente en kunnen snel met u een afspraak maken. U kunt uw verzoek op de volgende manieren doorgeven aan de woonconsulenten Sociaal Beheer van Thius:

  • Online: via deze website kunt u een melding aan ons doorgeven. Ook kunt u mailen naar info@Thius.nl.
  • Per telefoon: u kunt ons bellen op (0344) 61 41 06. We zijn op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 16.30 uur bereikbaar.
  • Bij de balie van Thius. Ons kantoor is geopend op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 16.30 uur.

Mijn huurbetaling is gestorneerd. Wat kan ik doen?

Een stornering kan verschillende oorzaken hebben zoals:

  • U beschikt over te weinig saldo op uw rekening.
  • U heeft de betaling zelf teruggedraaid (dat kan binnen 56 dagen).
  • U heeft een algehele blokkade op incasso.

Wat kan ik doen?

  • U kunt uw bank een nieuwe betalingsopdracht geven.
  • U kunt het bedrag pinnen op ons kantoor. 

Wat doet Thius bij een huurachterstand?

Als er sprake is van huurachterstand, doorlopen we een aantal stappen:

1. Herinnering: Heeft u de huur niet de eerste van de maand betaald? Dan sturen wij u een herinnering. In deze herinnering verzoeken wij u alsnog de huur aan ons over te maken.

2. Aanmaning: Als u 14 dagen later nog niet heeft betaald, ontvangt u een aanmaning. In deze aanmaning verzoeken wij u opnieuw de huur aan ons over te maken.

3. Deurwaarder: Komt u uw maandelijkse huurbetalingen en eventuele betalingsregelingen niet na? Dan schakelen wij een deurwaarder in. De kosten voor de deurwaarder zijn voor u. In het uiterste geval kunnen wij u dwingen de woning te verlaten.

Wat is een IBAN-nummer?

IBAN staat voor International Bank Account Number. De Europese Unie werkt aan een gezamenlijke betaalmarkt, waarbij u hetzelfde bankrekeningnummer in binnen- en buitenland kunt gebruiken. Daarom krijgt iedereen een IBAN-bankrekeningnummer. Uw bankrekeningnummer bestaat uit een aantal cijfers, letters en uw huidige bankrekeningnummer. Uw IBAN-bankrekeningnummer vindt u op de afschriften van uw bank en op uw bankpas.

Zie ook