Heeft u een klacht
Wij doen ons best om u zo goed mogelijk te helpen. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Bijvoorbeeld over onze dienstverlening, onze medewerker of de woonruimteverdeling in onze regio.
Wij vinden het belangrijk dat u het ons laat weten als u niet tevreden bent. Dit helpt ons onze dienstverlening te verbeteren. Graag kijken wij naar de mogelijkheden om uw klacht op te lossen. Wij vragen u om eerst de procedure door te lezen. Deze kunt u vinden onder de vraag "Ik heb een klacht over de dienstverlening. Hoe moet ik dit melden?". Vul daarna eventueel onderstaand formulier in. U ontvangt dan binnen 5 werkdagen een reactie van ons.
Formulier voor het indienen van een klacht
Tip
Met een Mijn Thius account kunt u dit soort formulieren sneller invullen. Uw gegevens zijn dan al automatisch ingevuld.
Meer weten...
Stap 1 – We gaan in gesprek
Bent u niet tevreden over ons? Of over een bedrijf dat voor ons werkt? Wij adviseren u om eerst met ons te praten. Bespreek uw klacht met de betrokken medewerker(s). Dit kan bij ons op kantoor, bij u thuis, telefonisch of schriftelijk. Vaak kan de klacht naar tevredenheid worden opgelost.
Stap 2 – Stuur een brief aan Thius
Komt u er met de medewerker niet uit? Dien uw klacht dan schriftelijk in bij ons. Het kan zijn dat wij u vragen uw klacht vervolgens toe te lichten. U ontvangt van ons een brief met daarin ons eindstandpunt. Vindt u het antwoord onvoldoende of onjuist, dan kunt u uw klacht bij de Regionale Klachtencommissie SWR indienen.
Stap 3 – Dien uw klacht in bij de Regionale Klachtencommissie SWR
De Regionale Klachtencommissie van de Samenwerkende Woningcorporaties Rivierenland (SWR) is een gezamenlijk initiatief van de woningcorporaties in Rivierenland. Deze regionale klachtencommissie is onafhankelijk en behandelt klachten van huurders en ex-huurders. Huurders van de woningcorporaties die zijn aangesloten bij SWR kunnen een klacht indienen bij de commissie wanneer zij er met hun woningcorporatie niet uitkomen. Het gaat om situaties waarin een huurder zich onvoldoende gehoord voelt of ontevreden is over de afhandeling van een melding, verzoek of klacht door de corporatie.
U leest op de website van de klachtencommissie hoe u de klacht kunt indienen.
Stap 4 – Nog niet tevreden?
Is uw klacht door de Regionale Klachtencommissie behandeld en bent u nog niet tevreden? Neem dan contact op met de Huurcommissie: www.huurcommissie.nl/contact of bel 070 - 375 42 00.
De commissie bekijkt zorgvuldig uw klacht en hoort zowel de huurder als de vertegenwoordiger van de woningcorporatie. Daarbij wordt gestreefd naar een evenwichtige en respectvolle dialoog. De commissie een geeft schriftelijk een oordeel over de gegrondheid van de klacht en kan aanbevelingen doen aan de woningcorporatie. Lees meer hierover op de website van de Klachtencommissie SWR.
U kunt een klacht indienen over het gedrag van Thius, een van onze medewerkers of een bedrijf dat voor ons werkt. Bijvoorbeeld als u vindt dat wij ons niet aan afspraken houden of op uw klacht reageren. De klachtencommissie behandelt geen klachten over onder meer huurverhoging, betalingsachterstanden en urgentie.
Een overzicht van alle klachten die u kunt indienen vindt u op de website van de klachtencommissie.
Heeft u een klacht over Thius? Neem dan eerst contact met ons op. Kijk daarvoor bij de vraag "Ik heb een klacht over de dienstverlening. Hoe moet ik dit melden?".
De Klachtencommissie SWR behandelt geen klachten over:
- het niet krijgen van huurvermindering
- huurverhoging
- betalingsachterstanden
- het afsluiten van gas, elektriciteit of water het beëindigen van uw huurcontract
- (het terugkrijgen van) de borgsom die u aan uw verhuurder heeft betaald
- geschillen over aanvraag of verkrijgen van urgentie.
Over deze zaken kan alleen een rechter uitspraak doen. Neem contact op met het Juridisch Loket voor gratis advies.
Bent u niet tevreden met onze reactie op uw klacht betreft de huurprijs, de servicekosten en/of het warmteverbruik? Dan kunt u ervoor kiezen om de klacht te melden bij de Huurcommissie. Meer informatie leest u op de website www.huurcommissie.nl
Als u overlast ervaart dan is het verstandig om de irritatie niet op te laten lopen. Vaak zijn mensen zich er niet van bewust dat zij overlast veroorzaken. Door zo snel mogelijk met elkaar te praten kan voorkomen worden dat het uit de hand loopt. Komt u er samen niet uit? Neem dan contact met ons op door dit overlastformulier in te vullen.
Heeft u klachten over de afrekening van uw gebruik van warmte? Dan kunt u zich richten tot de Geschillencommissie Warmtelevering:
- Postbus 90600 2509 LP DEN HAAG
- Telefoonnummer: 070 - 310 53 10
- www.degeschillencommissie.nl.